Vertalen website is belangrijker dan je denkt

Eigenlijk is het internationaal zaken doen makkelijker dan ooit. Wereldwijd kan iedereen op jouw website terechtkomen en producten aanschaffen of jou benaderen voor je dienstverlening. Maar dan moet je wel weten dat vertalen website belangrijk is, want je kan niet verwachten wereldwijd dat iedereen de Nederlandse taal beheerst. Je kunt dit zelf doen maar er zijn ook gespecialiseerde vertaalbureaus die je hierbij kunnen helpen. Hieronder nog meer redenen waarom jouw website vertalen de beste keuze is. 

Moedertaal verkoop beter

Uit onderzoek is gebleken dat websites die in de moedertaal van de klant geschreven zijn, makkelijker een product verkopen dan dat zij het moeten lezen in een andere taal. Uit hetzelfde onderzoek is gebleken dat 55% van de online shoppers voorkeur hebben om in hun moedertaal te winkelen en zelfs 74% koopt een tweede keer als de website in hun moedertaal is geschreven. 

Eigen kun je zeggen dat door de moedertaal te gebruiken er een betere vertrouwensband wordt ontwikkeld tussen de koper en verkoper. Naast de moedertaal kun je hier ook voor zorgen door de lokale culturele achtergrond mee te nemen, zoals bijvoorbeeld feestdagen waardoor er meer binding ontstaat. 

Vertalen website in het Engels is niet voldoende

Al zou je in eerste instantie denken dat een simpele vertaalslag naar het Engels voldoende is, uit onderzoek blijkt dit niet zo te zijn. Eigenlijk staat Engels als taal op de derde plaats als je kijkt naar de gehele wereld. Een grotere taal is bijvoorbeeld Spaans, die wereldwijd meer gesproken wordt dan Engels. Om die reden is het verstandig om te kijken naar de mogelijkheden voor het vertalen website. Kies niet alleen voor Engels, maar kijk ook naar Spaans of Frans en misschien is Chinees zelfs een mogelijkheid want ook dat is een grote taal wereldwijd. 

Doordat je de website in verschillende talen vertaald wordt jouw SEO ook beter. SEO staat voor Search Engine Optimization en zorgt ervoor dat jij in zoekmachines zoals Google gevonden kan worden. Hoe hoger jouw SEO scoort hoe hoger in jij Google staat. En eigenlijk doen we het allemaal: we bekijken de eerste paar websites, maar klikken zelden verder naar pagina 2 laat staan nog verder. Dus het is voor jou om te verkopen van groot belang dat jij hoog in Google komt. Als jouw vertaling website in meerdere talen is, ziet Google dit als een verbetering van jouw SEO en zal ervoor zorgen dat je automatisch hoger in de zoeklijst komt.

Haal het meeste uit je website

Samengevat zijn er veel redenen te bedenken om vertalen website in gang te zetten. Het is, zeker als je een website hebt met meerdere pagina’s, een klus om dit voor elkaar te krijgen. Met een simpele Translate kom je vaak niet ver, daarom is het aan te raden om de grotere klussen uit te besteden. Zo wordt er niet alleen gekeken naar het vertalen ansicht, maar ook naar de vereisten van Google in het woordgebruik bijvoorbeeld. Zo haal je het meeste uit jouw vertalen website en uiteindelijk ook hogere verkoopcijfers.