Dat adverteren voor veel ondernemers essentieel is voor het binnenhalen van omzet, dat is vandaag de dag natuurlijk geen verrassing. Toch zien we nog te vaak dat er een enorm potentieel blijft liggen, die met een paar eenvoudige handelingen kunnen worden bereikt. Door lokaal te adverteren, kun je namelijk een stuk gerichter ‘targetten’ op je potentiële klanten en zal je merken dat dit ook op lange termijn je naamsbekendheid zal vergroten. Stel je voor dat jij in het plaatselijke dorpje net een nieuwe winkel hebt geopend. Dan is het niet vanzelfsprekend dat mensen je ook direct vinden. Door specifiek online te adverteren op jouw regio, weten mensen je ineens wel te vinden. Wil jij weten waarom online adverteren interessant is? Lees dan verder!
Gericht targetten
We hebben hem hierboven al even genoemd, maar het lokaal adverteren heeft als gigantisch voordeel, dat jij heel gericht advertenties kunt plaatsen. Via zowel Google als Facebook kun je namelijk exact aangegeven binnen wat voor straal je graag wilt adverteren en ook welke interesse de mensen moeten hebben aan wie ze de advertenties laten zien. Het heeft namelijk geen zin, dat wanneer jij adverteert voor goudvissen, iemand die gek is op motoren deze krijgt te zien. Afhankelijk van de grote van de stad en ook je budget kun je ook een klein deel pakken. Ga je adverteren in Rotterdam, dan kun je je voorstellen dat het verstandig kan zijn eerst eens één of twee verschillende wijken te pakken in plaats van direct de hele stad.
Lagere kosten
Wanneer je kiest voor een advertorial plaatsen op regionale media, dan zullen de kosten doorgaans een stuk lager zijn, dan wanneer je kiest voor de landelijke media. Toch is de kans dat je bij lokale advertentie meer effect hebt een stuk groter. Mensen zullen immers niet helemaal naar de andere kant van het land rijden om bijvoorbeeld bij jou te komen voor een bos bloemen. Uiteraard uitzondering daargelaten, maar in de basis niet. Zo kun je dus gericht adverteren tegen relatief lage kosten.