Wie had ze vroeger niet op zijn of haar kamer hangen? Posters van popsterren, voetballers of (toen nog) coole producten van tabaks-, frisdrank- en alcoholfabrikanten? Zonder dat je het wist, was je het ‘slachtoffer’ van slimme marketing campagnes. Dergelijke posters hebben onze kinderen niet meer hangen. Dat kan ook bijna niet meer. Maar toch, kijk goed om je heen op straat en je ziet overal posters. Daaruit blijkt dat de poster nog altijd een zeer effectief promotie- en marketingmiddel is. Zelfs in deze tijden van digitalisering. Wat is het geheim van de poster nu nog?
Lage kosten
Waar posters vroeger best wel kostbaar waren als het ging om formaat en kleurendruk, kosten ze nu nog maar een schijntje van de prijs van toen. Juist omdat adverteren op internet zo populair is, zijn de prijzen echt gekelderd. Budgetten gaan op aan digitale marketing en niet meer aan drukwerk. Dat is bizar, want digitaal adverteren is erg vluchtig. Posters daarentegen blijven tot in lengte van dagen hangen en zichtbaar.
Opvallend formaat
Tweede – ‘publieke’ – geheim van de poster is het enorme formaat. Daardoor vallen posters altijd op. Zeker als ze voorzien zijn van een mooi en kleurig ontwerp. Een goed doordacht ontwerp van de poster is (nog altijd) het halve werk. Dergelijke posters willen ook nog wel eens meegenomen (lees; gestolen) worden naar huis; gewoon omdat ze zo mooi zijn. Een beter compliment voor je marketing aanpak kun je niet krijgen, toch?
Betrouwbaar medium
Posters kunnen teren op een lange traditie vanwege hun alomvattende zichtbaarheid. Wat men vaak en lang ziet, vindt men betrouwbaar. Een poster ziet er ook verzorgd en netjes uit. Ook daaruit straalt betrouwbaarheid. Wat op een poster staat, wordt niet snel als ‘rommel’ beschouwd. Je verkoopt er niet direct meer iets mee, zoals in vroegere tijden. Maar je laat wel op grote schaal zien wie of wat je bent. Dat is in letterlijke zin ook heel wat waard!
Een poster beklijft
Wat is samenvattend nu eigenlijk de conclusie over de voordelen van de poster? We kunnen wel stellen dat de poster als sinds jaar en dag beklijft. Dat was in het zwart-wit tijdperk zo, in het kleurentijdperk, en nu ook in het digitale tijdperk. Het verschil is wel dat binnen posters ophangen wat minder goed werkt, dan poster buiten ophangen. Een poster maken voor buiten kun je het beste doen op outdoormateriaal. Zo zijn er tuinposters, tuinborden en banners verkrijgbaar die prima hun marketingtrucjes voor je doen. Wil je meer weten? Neem dan gerust contact met ons op.
Copyright & kopiëren; 2024|WordPress thema door MH Themes
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te bieden door uw voorkeuren en herhaalbezoeken te onthouden. Door op “Alles accepteren” te klikken, gaat u akkoord met het gebruik van ALLE cookies. U kunt echter naar "Cookie-instellingen" gaan om gecontroleerde toestemming te geven.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functionele cookies helpen bij het uitvoeren van bepaalde functionaliteiten, zoals het delen van de inhoud van de website op sociale mediaplatforms, het verzamelen van feedback en andere functies van derden.
Prestatiecookies worden gebruikt om de belangrijkste prestatie-indexen van de website te begrijpen en te analyseren, wat helpt bij het leveren van een betere gebruikerservaring voor de bezoekers.
Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers omgaan met de website. Deze cookies helpen bij het verstrekken van informatie over statistieken, het aantal bezoekers, het bouncepercentage, de verkeersbron, enz.
Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers relevante advertenties en marketingcampagnes te bieden. Deze cookies volgen bezoekers op verschillende websites en verzamelen informatie om aangepaste advertenties weer te geven.
Noodzakelijke cookies zijn absoluut essentieel voor het goed functioneren van de website. Deze cookies zorgen anoniem voor de basisfunctionaliteiten en beveiligingsfuncties van de website.