Linkbuilding als onderdeel van jouw groeistrategie 

In wezen komt linkbuilding erop neer dat andere websites naar jouw pagina linken. Als het goed wordt gedaan, dan kunnen deze links ervoor zorgen dat jouw pagina’s hoger scoren in de zoekresultaten van Google. Dat is echter niet het enige wat deze links doen, want een goede link zorgt voor verkeer naar jouw site. 

Wanneer je een linkbuilding strategie ontwikkelt, moet je er rekening mee houden dat links zijn uitgevonden om lezers van de pagina die ze momenteel bekijken naar andere pagina’s te sturen die ze mogelijk ook leuk vinden. Daarom moet je linkbuilding gebruiken als een strategie om de juiste doelgroep te bereiken en je te concentreren op het verkrijgen van links van sites die daadwerkelijk verkeer naar jouw eigen site zullen genereren. 

Leer je publiek kennen 

Als u meer mensen naar jouw website wil krijgen, moet je twee dingen weten: wie jouw doelgroep op dit moment is en hoe jouw ideale doelgroep eruitziet. Dit zal je helpen jouw huidige publiek te behouden en uit te breiden en nieuwe doelgroepen te bereiken die geïnteresseerd zijn in wat jij te bieden heeft.  

Doe wat onderzoek om je publiek te leren kennen. Dit zal je niet alleen helpen om ze beter te begrijpen, het maakt het ook mogelijk om te bepalen wie je gewenste doelgroep is en of je ze nu bereikt. 

Maak een lijst met sites die jouw publiek aanspreken 

Wanneer je weet wie jouw gewenste doelgroep is, is het tijd om een ​​lijst te maken met websites die je kunnen helpen hen te bereiken. Houd er rekening mee dat je niet van elke website een link wilt hebben. Een link van een website met spam of een website die helemaal niets met jouw niche te maken heeft, is helemaal niet waardevol. In sommige gevallen kan het zelfs averechts werken en je rankings schaden. Blijf uit de buurt van spam-websites en betalen voor jouw links. 

Linkbuilding is niet zomaar een truc. Het verkrijgen van deze links zou moeten aanvoelen als een normale marketinginspanning en onderdeel van een holistische SEO-aanpak. 

Schrijf geweldige inhoud 

Om ervoor te zorgen dat andere websites naar jouw inhoud linken, moet je inhoud hebben waardoor ze daadwerkelijk naar jouw pagina willen linken. Dat betekent dat je kwalitatieve content moet creëren. Denk na over wat jouw publiek zal aanspreken, wat ze willen weten en welk uniek standpunt je te bieden heeft.  

Als je producten of diensten verkoopt, schrijf dan niet alleen waarom het zo geweldig is en dat ze het zeker moeten kopen. Maak inhoud die antwoord geeft op een vraag van jouw publiek, of dat een probleem oplost waarmee ze worden geconfronteerd.  

Geef ze de informatie waarnaar ze op zoek zijn en je bouwt niet alleen vertrouwen op, maar je krijgt ook meer links naar je pagina omdat andere websites de waarde van je inhoud zullen zien.