Leer hoe u de cross trainer thuis gebruikt

Afvallen is een van de moeilijkste taken als we de 30 passeren of als we nog steeds een zittend leven leiden. Een goede manier om die extra kilo’s kwijt te raken is door een cross trainer te gebruiken die een wandeling of hardloopsessie simuleert. Leer de cross trainer te gebruiken en zeg vaarwel tegen een zittend leven.Fitnessapparatuur leasen 

Begin langzaam 

De cross trainer doet zeer goed cardiovasculair werk, aangezien hij een oefening bevordert zonder impact op de gewrichten. Het verbetert ook de lichamelijke conditie en verstevigt de spieren door de drukregeling van de pedalen, waardoor de moeilijkheidsgraad wordt verhoogd en een grotere inspanning wordt gevraagd van degenen die trainen. Fitnessapparatuur leasen 

In het begin wordt aanbevolen 40 minuten oefening te doen, afgewisseld met hogere en langzamere snelheden. In de eerste dagen is het belangrijk dat u zich concentreert op het verhogen van de maximale hoeveelheid tijd die u op het toestel doorbrengt, want pas na 50 minuten per dag kunt u effectief calorieën verbranden en bijgevolg gewicht verliezen.  

In het begin moet u zich niet te veel zorgen maken over het gewicht op de pedalen, maar wanneer uw lichaam gewend is aan een bepaalde druk met een intense snelheid en de training comfortabel uitvoert, is het tijd om het gewicht van de pedalen en de snelheid van het trappen te verhogen, want het is door constante en nieuwe uitdagingen dat u uw fysieke conditie ontwikkelt. 

Hoe de machine te gebruiken 

Nadat u gewend bent om dagelijks minstens 50 minuten oefeningen te doen, werkt u uw lichaam naar model voor de voor- en rugspieren. Ga met uw voetzool plat op het platform (pedaal) staan, houd uw rug rechtop en doe een serie van 2 minuten op gemiddelde snelheid, waarbij u de handgrepen vast houden om uw armen te bewegen.  

Leun dan met uw ellebogen op het stuur en met uw bovenlichaam recht maar lichtjes voorovergebogen, verhoogt u de druk op de pedalen. Op deze manier werk u aan de achterste dijen, bilspieren en rug. Doe nog 2 minuten in een rechtopstaande positie en dan nog 3 minuten voorover leunend. Een andere manier om de bilspieren te trainen is achteruit te trappen. Dit is ook goed voor de hersenen en de motorische coördinatie. 

Afwisselende dagen 

Na het bereiken van conditie zal uw lichaam altijd om meer moeilijkheidsgraad vragen bij de oefeningen op de crosstrainer en u kunt dit uitwerken door bijvoorbeeld de dagen af te wisselen.  

U kunt drie dagen per week kiezen om calorieën te verbranden en twee dagen per week om alleen uw spieren te trainen met trage en zware trappen op de crosstrainer. U kunt ook de moeilijkheidsgraad verhogen, u lichaam stimuleren om harder te werken en een nog betere conditie te krijgen.